Posted by: mykopop | Saterdag 1 September 2007

And To Each Season

As jy nie die liedjie het nie, laai eers die mp3 af!

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Young men of fortune
old men forgotten
green buds renewing
the brown leaves dead and gone.

Spring in the lilacs
pale white and lavender
fill up the room
of my gone mother.

And when the cat springs
on to the window ledge
his only greeting
is the silence and the rain.

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Young men of fortune
old men forgotten
green buds renewing
the brown leaves dead and gone.

Deep down in autumn
all of the brown leaves
fall on the garden
and cover up the lawn.

Let us remember
each year in turn then
when there was sun enough
to cover up the wrong.

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Young men of fortune
old men forgotten
green buds renewing
the brown leaves dead and gone.

Roses in summer
climb up the stone wall
playing with sunlight
and the morning shadows.

Petals as firm
as the young men’s striding
pants filled with love
hearts full of longing.

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Young men of fortune
old men forgotten
green buds renewing
the brown leaves dead and gone.

Welcome the winter
robed in its whiteness
bending down the willow
with its snow blankets.

And the wild berries
hidden in the wood now
from all the creatures
lost in the darkness.

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Young men of fortune
old men forgotten
green buds renewing
the brown leaves dead and gone.

Welcome the winter
robed in its whiteness
bending down the willow
with its snow blankets.

And all the wild berries
hidden in the wood now
from the creatures
lost in the darkness.

Old men forgotten
leave to me something
for I’ve no family now
but that of man.

Tell all the young men
passing in the lanes now
soon I’ll be coming down
to take my place with them.

And to each season
something is special
lilac, red rose or the white willow.

Ek is al sedert omtrent 1978 ‘n bewonderaar van Rod McKuen, of dis die vroegste getuienis wat ek kan kry, nl. twee boeke van hom wat ek in 1978 gekoop het. Ek het reeds Terry Jacks se weergawe van die liedjie “Seasons In The Sun” langer geken, ek lees dit was in 1974 ‘n wêreldwye treffer.

Ek het in daardie jare gehoor of gelees dat Rod meer as 1000 liedjies geskryf het. Ek sien nou in sy biografie dat hy omtrent 1500 liedjies geskryf het. Hy was toe net so oor die veertig en is nou omtren 74. Hy het dus sedertdien bietjie stadiger begin skryf.

And To Each Season, het ek eers in 1996 leer ken toe ek sy “Greatest Hits” CD aangeskaf het. Die woorde is vir my ‘n gedig in eie reg, van die hoogste gehalte. Anders as op die meeste ander kunstenaars se webwerwe, is daar nog baie mp3’s wat jy kan aflaai by Rod’s Jukebox.

Die volle titel is eintlik: And To Each Season (A Fugue For Pachelbel’s Canon In G). Moenie nou weghardloop nie, of slaan die paragraaf oor! Ek wil uit my eie gebrekkigge kennis kortliks probeer verduidelik wat dit beteken. ‘n Kontrapunktale werk is maar net ‘n werk met meer as een verweefde melodie, verskillende stemme, hetsy instrumentaal of vokaal. ‘n Kanon en ‘n fuge is albei kontrapunktale werke. ‘n Kanon, uitgespreek meer soos Kanaan, nie soos Kanoneiland se kanon nie, is daar twee stemme, maar albei is maar dieselfde melodie, net geskuif in tyd t.o.v. mekaar – ‘n tipe van rondteliedjie. Die konsep van ‘n fuge vind ek ook nogal moeilik. (Johann) Pachelbel se Kanon is ‘n bekende klassieke werk wat jy onmiddelik behoort te herken.

Dis vir my interessant, ek lees hier, dat McKuen nie oorspronklik die liedjie beplan het as ‘n fuge nie, maar dit eers ontdek het toe dit amper klaar was. The song “And to Each Season”, written as a reaction to my mother’s death, bears the same title as my 1972 book which deals with the same subject at greater length. When I had nearly completed the song I realized it worked as a fugue against Johann Pachelbel’s famous Canon in G.

Randal Wicomb.sing op sy CD “Hie Neffens My” een van Hans du Plessis se Griekwapsalms, Dasie ‘n Lantie, op begeleiding van ‘n kitaarkonserto van Vivaldi. Ek wonder of mens dit ook ‘n fuge kan noem? En ek wonder of Randall ook ‘n bewonderaar van Rod McKuen is, dit sou nogal snaaks wees as hy nie is nie, want Vivaldi het mos seker die bekendste musiek oor die seisoene geskryf.

Rod McKuen is op 9 April 1933 in Oakland, Kalifornië gebore. Sy stiefpa was ‘n alkoholis en Rod het op 11 weggeloop en het allerhande werk gedoen soos plaashandlanger, “lumber jack”, rodeo cowboy, waaghals ens. ens. Dit wys net wat gedoen kan word met harde werk, selfs sonder ‘n behoorlike opvoeding, i.p.v. om te kla en kla en ander mense die skuld te gee soos wat ons so tot vervelens moet hoor. Lees maar self sy biografie as jy nog meer wil weet. Op die hoogtepunt van sy loopbaan het hy aan kliniese depressie gely, maar selfs dit het hy ook oorkom.

Hy het ‘n jarelange vriendskap en musikale verbintenis gehad met die Belgiese liedjieskrywer en sanger, Jacques Brel. Die liedjie Seasons In The Sun is natuurlik een van Brel, in Frans Le Moribond, wat hy in Engels vertaal, of miskien liewer herskryf het. Dan is daar nog If You Go Away, ‘n herskrywing van Ne Me Quitte Pas en ek weet nie hoeveel ander nie.

Behalwe van die honderde liedjies wat McKuen geskryf het, het hy talle digbundels die lig laat sien, hy is miskien meer beroemd daarvoor. Ek is gelukkig om twee van hulle te besit: Seasons In The Sun en Stanyan Street. Verder het hy ook musikale werke met ‘n klassieke inslag (soos simfonieë) gekomponeer.

Op Rod se webwerf in ‘n “Flight Plan” wat op oukersaand 2000 geskryf is, maar eers op 3 Januarie 2001 geplaas is, lees ek die woorde: The Year Goes Home. Hierdie een is ook vinnig op pad. Vanoggend het Prof. Tertius Harmse op RSG gesê die lente begin nie op 1 September nie, maar as die plante begin ontwaak. Ons appelkoosboom het voor die einde van Julie begin bloei. Eintlik moet die nuwe jaar mos in die lente begin, dan is die ou een pas huistoe!

21 Augustus

Vandag

Responses

  1. mooi liedjie!

  2. …..ek wil graag weet hoe jy die mp3-file met blogger upload!

  3. Sjoe – sy stem is besonders. Ek is mal oor sulke rokerige stemme!

  4. […] wanneer Pachelbel geleef het. Ek het wel van Pachelbel se kanon gepraat in my inskrywing “And To Each Season” op 1 […]


Lewer kommentaar

Kategorieë

